the one

yyzz,the one!
---One language sets you in a corridor for life. Two languages open every door along the way.

20200121《BIG LITTLE LIES》美剧《大小谎言》第二季,

谁都可能会说谎,为了圆一个谎,就要编织更多的谎言,参与的人多了,漏洞就会越来越多...

原生家庭、童年的成长,会影响一生的性格,想起人们常说的“补偿心理”“爱人的能力,取决于你本身爱的储存量”....

“纵有疾风起 人生不言弃”---人无完美

1.trauma创伤;PTSD创伤后应激障碍;a pyschic trauma心灵创伤;wound伤口受伤;scar伤疤;sth. can be traumatic。sth可能会造成创伤;

the traumas of a broken marriage,失败婚姻带来的精神创伤;serious psychological and emotional wounds.,严重的心理与精神创伤;

2.heal,cure;mend;治愈;give timely treatment;给与及时的治疗;be under treatment正在治疗;left off treatment停止治疗;

cure his stammer 治好了他的口吃;

Cancer can only be controlled, not cured. 癌症能控制不能治愈;

Depression is treatable抑郁症能被治愈;heal hurt feeling抚平伤痛;

插曲:The Wonder Of You---Elvis Presley猫王演唱.

When no-one else can understand me 当无人理解我

When everything I do is wrong 当一切出错

You give me hope and consolation 你给我希望与安慰

You give me strength to carry on 给我前进的力量

And you're always there to lend a hand 永远助我一臂之力

In everything I do 一往无前

That's the wonder 这是你的奇妙之处

The wonder of you

And when you smile the world is brighter 你的微笑将世界点亮

You touch my hand and I'm a king 紧握我手 我强大如王

Your kiss to me is worth a fortune 一吻 定未来

Your love for me is everything 爱以永恒

I'll guess I'll never know the reason why  我想我永远猜不透 

You love me as you do  你爱我至此的原因

That's the wonder  这正是你的神奇可贵之处

The wonder of you

I'll guess I'll never know the reason why 情不知所起 一往而深

You love me as you do

That's the wonder

The wonder-- of---- you--uuuu

【此生遇你 无与伦比】

评论

© the one | Powered by LOFTER